نکته ای تاریخی در مورد پرچم داعش

استاندارد

تردیدی نباید کرد که جریان خشونت طلب داعش و بقیه جریانات تکفیری نه تنها مذهبی نیستند که ضد مذهب و ضد انسانیتند و با هیچ چسبی نمی توان آنان را به هیچ مذهبی چسباند. نهایت سادگی است که  چنین جماعت های خونخواری را  که حتی از ابتدائیات اخلاقی و انسانی به دورند در چهارچوب مذهب بگنجانیم. بی شک یکی از اهداف اصلی پدیدآوردندگان این جریانات نیز همین بدنام کردن مذهب و جریانات معترض در جهان اسلام است. جریانی که همزمان شیعیان و اهل سنت را هدف قرار داده است.

بدین سبب، نشانه های مذهبی زیادی در کلید واژه ها و نمادهای این گروه وجود دارد که در اصل این گروه از این موارد سوء استفاده می کند. نمونه این سوء استفاده پرچمی است که به ریاکاری بر افراشته اند و کلمه توحید و محمد رسول الله بر آن نقش بسته است و به نظر می رسد داعش این پرچم را از مهر معروف پیامبر(ص) اخذ کرده است.

محمد رسول الله

در متون تاریخی آمده است وقتی رسول الله(ص) می خواستند نامه های معروفشان را برای پادشاهان جهان ارسال کنند به او گفتند که پادشاهان یا پادشاهان عجم نامه های مهر نشده را نمی پذیرند و نمی خوانند. لذا پیامبر(ص) طبق برخی روایات به علی(ع) دستور داد که مهری برای ایشان تهیه کند و علی(ع) مهری از جنس نقره تهیه کرد که کلمه “محمد” در پایین و “رسول” در میان و “الله” در بالای آن نقش بسته بود.

متون کهن تاریخی در این که چه کسی پیشنهاد مهر شدن نامه ها را مطرح کرد- در حد استقصای ناقص بنده- ساکت اند اما می توان حدس قوی زد که این پیشنهاد از جانب جناب سلمان فارسی بوده است؛ چرا که مهر کردن نامه ها ی حکومتی و اسناد رسمی در میان عرب تا آن زمان رایج نبوده و علی القاعده کسی باید متذکر این موضوع شده باشد که از عرف سیاسی دنیای بیرون از جزیره العرب باخبر باشد و او ظاهراً کسی نمی توانسته باشد جز صحابی بزرگوار پیامبر(ص) و علی(ع) سلمان فارسی. زیرا او از بیرون جزیره العرب به جمع یاران این دو بزرگوار ملحق شده بودند.

لااله الا الله

بر این اساس، داعش پرچمی را برای مبارزه با تشیع و ایران برافراخته که در ارتباط با مولا علی و به احتمال قوی مرتبط با سلمان فارسی است و بیش از هر چیز با تشیع و ایران مربوط است و قطعاً نمی تواند هیچ ارتباطی با یک جمعیت جنایتکار داشته باشد!در مورد سرنوشت مهر پیامبر(ص) در متون تاریخی آمده که این مهر پس از رسول خدا در اختیار خلفا بود تا اینکه در چاهی افتاد و مفقود شد.
در یکی از موزه های ترکیه مهری از جنس طلا با مشخصات ذکر شده در منابع و نیز نامه ای که در پایین آن مهر مزبور نقش شده خطاب به پادشاه روم نگهداری می شود که تردیدی در قلابی بودن آن ها نباید کرد؛ به چند دلیل:

1. مهر پیامبر(ص) نقره ای بوده و نه طلایی؛
2. مهر رسول الله قطعاً مفقود شده و از میان رفته است؛
3. در روزگار صدر اسلام تا قرن ها بعد مهرکردن پایین صفحه رواج نداشته و مهر را نه در بالا یا پایین صفحه که روی مومی قرار می دادند که طومار نامه را با نواری -شبیه سیم و سرب های امروز- به هم پیوند می داد.

البته چنان که گفته شد نامه و مهر تقلبی یادشده با توجه به محتوای اسناد تاریخی جعل شده اند!

و نهایتاً اینکه داعش با سوء استفاده از گرافیک مهر تقلبی و جعلی موجود در ترکیه پرچمی را برافراشته که پیشینه اش نه فقط هیچ ربطی از لحاظ مفهومی به این حزب جنایتکار ندارد؛ بلکه دقیقا در جبهه مقابل آن قرار دارد!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *